[itzul] Zalantza gramatikal bat

Alfontso Mujika Etxeberria a.mujika a bildua elhuyar.eus
Ast, Mar 24, 12:57:33, CET 2022

Eta OEHn ere badira adibide ugari (eta gaur egun ere ez da arraroa
ahozkoan, adin batetik gorakoen ahotan batez ere):

"Lau urtean gaixorik egon da (V-arr, G-azp, B), lau urte huntan eri da
(BN-arb), [...], lau urte ontan gaixo egon da (G-azp, AN-gip-5vill), lau
urthe hartan ez zuen ama ikusi (BN-arb-lab)"  Gte Erd . 296.
Sei urte ontan gerla ari da. Bordel 58.
Bi urte ontan egin du gorako ederra gauzak. TxGarm BordaB 167
Zenbat eskeiņi digun / ogei urte ontan, / albiste, kirol, soiņu / eta
bertsotan! / Arantzazuko mezak / jai -gosalondotan, / illunabarretako /
errosariotan. Zendoia 210
Uzkudun mutill jatorra dala / askoren iduripena, / eun urte ontan
Euskalerriyan / agertu danik onena. EusJok II 160
Diabetis daukat ogei urte ontan eta rejimena egin bear. JAzpiroz 224.
Alakoxe ederki bizi izan da [...] berrogei ta amar urte ontan. Mok 7.
Zuk Itziarko Ama laztana / ain gogozkoa baitezu, / Irurogeita bost urte
ontan / berorrek lagundu dizu. Basarri 30.

Hau idatzi du Patxi Petrirena Altzuguren (p.petrirena a bildua elhuyar.eus)
erabiltzaileak (2022 mar. 24, og. (12:53)):

--
<https://www.elhuyar.eus/>

*Alfontso Mujika Etxeberria*

*Hizkuntza eta Teknologia*