[itzul] anaforen koherentziaz

oskar arana oskar.arana a bildua gmail.com
Ast, Maiatza 23, 15:05:35, CEST 2024

Bai, eskerrik asko erantzunengatik, denei.
Egia da, Anak eta Aitorrek (aspaldiko Aitor!) dioten bezala, "haien" hori
ez da beharrezkoa.

Eta egia da, Fernandoren eredu horrek funtzionatzen du.

Eta Xabierrek galdegiten duen koherentzia horrek asko laguntzen du (ni
esker oneko natzaie sistema koherenteei, eta estandarrerako proposatzen den
sistema hala delakoan nago).

Baina, adibide argiago bat topatzen dudan bitartean, horixe azaldu nahi
nuen: esaldi berean erreferente bera berreskuratzeko, sistemak
inkoherentzia hori eman dezake, eta, nik, horrelako kasuetan (adibide
hobeago baten zain geratzen naizela), uste dut beharrezko gerta daitekeela
"horiek" soilak ere (izenordain anaforiko moduan, beraz izena errepikatu
gabe) esaldi barruko aurrekari bat berreskuratzea; alegia, adibide horretan
hobea irudituko litzaidake hau:

Ogasun Nagusiak diruzaintzaren aurrerakinak eskatu ahal izango dizkie
foru-aldundiei (...). Aurrerakin horiek mugaeguneratzean itzuli beharko
dira, eta, edozelan ere, "horiek" eskatu diren aurrekontu-ekitaldia
amaitzean."

ezen ez "haiek" duna.