[itzul] Neocueva

Josemari Navascués aurrerabeti a bildua jmn.jazztel.es
Ast, Aza 18, 11:29:04, CET 2004

Entziklopedia:
Haitzulo/hartzulo. iz. Lur azpiko barrunbea, berez edo artifizialki sortua. Ekaingo haitzuloa. Piztiaren haitzulora bertara

Koba/kabozulo. iz. Haitzulo. 2. GEOL. Berez sortutako haitzuloa, garapen horizontala duena eta kararri ugari dagoen lekuetan hau disolbatzean sortzen dena.

Horren arabera, Altamirakoak koba/kobazuloa behar luke, ez?

Gainera, Iparraldekoei ondo etorriko zaie, inoiz, hegoaldeko hitzak ikastea (guk geuk "xarmanta" eta "fite" hitzak ikasi ditugun bezalaxe -erdarakada hutsak, bide batez esanda-).
Badirudi, azken boladan, "hegoaldeko" hitza eta "erdarakada", "estigma" edo "baztergarri" sinonimoak direla.

  ----- Original Message -----
  From: jon-agirre a bildua ej-gv.es
  To: itzul a bildua postaria.com
  Sent: Thursday, November 18, 2004 10:46 AM
  Subject: RE: [itzul] Neocueva

  Nik, ez dut inoiz eman. Baina 'Altamirako hartzulo berria' da hori.

  'Hartzulo' edo 'haitzulo', bata zein bestea erabil daitezke. 'Koba' eta 'kobazulo' Hegoaldekoak dira. 'Leize' eta 'leize-zulo' beste era batekoari esaten zaio.

  Altamirako hartzulo zaharreko margoak-eta galzorian zeudenez, itxi eta haitzulo artifizial bat egin dute zaharraren berdina. Hori izango da "neocueva", ezta?

  Jon