[itzul] Antologiarako

inaki irazabalbeitia ixi a bildua elhuyar.com
Ost, Api 6, 01:16:58, CEST 2005

Lehengo larunbatean Gaintzako (Gipuzkoako) jatetxe batean izan ginen
bazkaritan. Kartan, arrainen artean, honako hau zegoen: 'sudurrautsa'.
'Hara' pentsatu nuen 'Itxita, bihar eta berandu' kasuaren beste adibide
bat. Segituan ohartu nintzen, ordea, konplikatuagoa zela auzia,
gaztelaniazkoan 'rapé' jartzen baitzuen. Ezin egoitzi itzultzaileari
hobena, nahiz eta testu-inguruari erreperatatuta… Beste kontu bat da
lerro batzuk beherago, okelen artean, azpizuna zer den ez zekien
hiztegigilearen 'solomotxoa' agertzen zela eta hori bai ez dela
barkatzeko hain erraza.
Hori bai, zerbitzariak euskaraz zein gaztelaniaz 'rapé' esaten zuen.
Hortik etorriko akatsa?

inaki