[itzul] behar izan

Aixe, S.L. aixe a bildua ctv.es
Ost, Ots 23, 11:44:36, CET 2005

>Zuzenean harira: "Txostenean salatzailearen izena agertu
>behar du" esaldia zuzena al da? Ergatiboa eskatzen
>al du nahitaez? Agramatikala al da?

Euskaltzaindiak bere gomendioan hau dio:

«Jokabide hau ere ez da gaitzesten:
     da-aditza + behar ====> [aditza] + behar + da-saileko aditz
laguntzailea.»

Beraz, horri kasu eginez gero, zuk aipatutako kasua ez da agramatikala.
ere baztertu gabe.

>Ergatiboa eskatzen badu, ez al da zilegi galdetzea
>zer agertu behar duen izenak (gure adostasuna edo
>beste edozer, agian)?

Hizkuntza ez du logikak egiten, erabilerak baizik... baina nik logika hau
hartu izan diot beti:

«Izenak agertu behar du ==> Zer behar du izenak? Agertu»

Gero arte,

Xabier

Xabier Armendaritz
AIXE itzulpen eta zerbitzuak
Wellingtongo Dukearen kalea, 8, 1.a, 8. bulegoa
01010 Vitoria / Gasteiz

Tel.: (+34) 945 174 476
        (+34) 656 703 313
Faxa: (+34) 945 179 042