ER: [itzul] Hobe esan

Asier Sarasua asarasua a bildua codesyntax.com
As, Maiatza 3, 13:10:58, CEST 2005

Juan Garzia Garmendiak:

> jakingura hutsez,
> gustura hartuko nituzke erabilera erralari buruzko nire irudipena
> kontrastatzeko testigantzak.

Eibarren hainbat elkarrizketa egin zaizkie herriko hainbat lekuko
nagusiri. Grabazioak egin, eta zenbait transkribatu.

Hementxe, hortaz, Eibarko testigantza.

asier

-----------------

HOBE ESAN(DA): 0 lekukotza

HOBETO ESAN(DA): 7 lekukotza

... kalerik kale juaten zan eta diru mordua batzen zan. Edozer
espektakulo benefizienziarako, Ospittalerako zala, diru mordua batzen
zan. Herri batzuek hamen... Bat akordatzen jata, bueno entzunda, hobeto
esanda: Ondarruan behiñ itto ziran hamazazpi gizon, eta Eibarrek lagundu
zetsen háreri dirua batu eta bialtzen.

Hor zerian, 1914an ein zan hau bidia Arraterakua. Bueno, hobeto esanda,
Ixurakua. Sozialistak presentau zeben moziño bat esaten eze, juntau
bihar dirala dirua zeken guztiak: fabrikantiak eta komerziantiak eta
danak, laguntzeko Eibarren lanik barik zeuazen gizoneri.

Ba, ni, hamentxe: Asturiasen. Bueno, hobeto esanda, Asturiasen eta
Santanderko herri txiki baten: Corios o Lorios. Holakotxia zan izena,
herri txiki bat mendixan.

Gero, bueltan, bai, Eibarrera. Ez, hobeto esanda, Ormaiztegira. Nere
aitta eta anai-arrebak han nittuan. Hamen ez zeuala lanik zerian, eta
hara juan ziran, eta han neuan ni.

Ein bihar dot liburu bat. Ze liburu bat einda dakat, hobeto esanda.

...eta gero, transportiak, fazilidadia transportetarako. Eta Eibar,
hortan... gaizki gaoz. Ez dakagu terrenorik eta gure urteerak bastante
nekosuak dira, kostosuak hobeto esanda. Eta gaur, Vitorixa aldera ekin
detsa lantegixak juatia.

1929tik 1940ra bittartian. Oseake, hobeto esanda, 1920tik 40ra, gerria
etorri arte.