[itzul] Primera camisa o envoltura semicircular

Gotzon Egia gegia a bildua gipuzkoa.net
As, Api 18, 18:33:17, CEST 2006

> Goiko hitz hori, gazteluaren itxitura da eta ez atorra edo alkandora.
> Norbaitek ba al daki hitz horrek euskaraz baduen inolako ordainik?

Guztiz oker ez banabil, uste dut «camisa» hori gazteluko jaurespen
dorrearen (gazteleraz «macho») kanpoaldean ipintzen zen babesa zela.
Gazteleraz «revellin» esaten zaio, DRAEren arabera:

(Del it. rivellino). 1. m. Mil. Obra exterior que cubre la cortina de un
frente y la defiende.

«Bertan» aldizkariko 18. zenbakian, (Juan Antonio Saez, «Gotorlekuak
Gipuzkoan: XVI-XIX. mendeak»
http://www.gipuzkoakultura.net/euskera/patrimonio/publica.php?registro=18),
«hesi-babes» ematen da.

--