[itzul] no haber sido condenado

Amaia Bilbao amaia_bilbao a bildua terra.es
Ost, Eka 14, 11:30:44, CEST 2006

Eskertzen dizkizut azalpenak eta ez dago zer barkaturik.

-----Mensaje original-----
De: itzul-bounces a bildua postaria.com [mailto:itzul-bounces a bildua postaria.com]En
nombre de Iñigo Errasti Aranbarri
Enviado el: miércoles, 14 de junio de 2006 11:27
Para: ItzuL
Asunto: Re: [itzul] no haber sido condenado

Egunon, Amaia:

Gaztelaniazko "haber sido" horrek ematen dizkizun/dizkigun buruko minak
saihesteko, aukeran duzu beste moduren batera jotzea, ez baita
"izana-izatea" nahitaezkoa:

Dolozko delituagatik zigorrik jasotako ez izatea...

Dolozko delituagatik zigortu gabea izatea...

Zeure bidetik jo nahi baduzu, "... kondenatua izana ez izatea.." falta
zaizula uste dut, eta horixe jarriko nuke nik. Lehenengoa, "...kondentu
izana..." gehiago parekatuko nuke nik gaztelaniazko "haber condenado"-rekin
(ez badugu harako "erredimitu zara" pasiba zaharreko hartara jotzen).

Bigarrena eta hirugarrena nire ustez aditz nagusi gabeko esaldiak dira,
izenaren funtzioa egiten dute, gaztelaniazko "el haber sido..."-ren
parekoak. "Doluzko delituagatik kondenatua izan ez izana" eta "Doluzko
delituagatik kondenatua ez izana" gauza ederra da... bukatuko nuke nik,
adibidez.

A, "doloa, dolozkoa" omen da zuzena.

Gaizki esanak barkatu,

Iñigo