[itzul] PROYECTOS DE NORMA FORAL

mazkarate a bildua gipuzkoa.net mazkarate a bildua gipuzkoa.net
Ast, Ots 1, 14:08:26, CET 2007

Nire ustez ere '[foru arau] proiektua' ideia dago atzean. Berez, 'halako foru arauAREN proiektua' esaten da gure artean, 'foru' hitzak 'arau' izena adjetibatuz eta ez, ordea, 'arau proiektu'. Honela ulertzen dut:

    [foru arau] proiektua: proyecto de [norma foral]
    [foru dekretu] proiektua: proyecto de [decreto foral]

Erabilera

Foru alorreko gaztelaniazko hizkera juridikoan, normalean ez zaio artikulua jartzen 'norma foral' terminoari, proiektua denean. Beraz, berdin jokatzen da izendapen generikoa denean eta foru arau jakina denean: normalean izaten da 'proyecto de norma foral' eta ez, ordea, 'proyecto de LA norma foral'. Euskaraz, ordea, bereizi egiten dut (eta foru arau letra handiz idazten da, jakineko lege xedapena baita):

    Hainbat foru arau proiektu onartu zuten ('foru arau' mugatu gabe doa, ez baita foru arau jakin batez ari)
    Se aprobaron diversos proyectos de norma foral

    Izatezko bikoteen zerga erregimenari buruzko Foru ArauAREN proiektua (mugatuta doa, jakineko foru arauaz ari baita)
    Proyecto de Norma Foral sobre el régimen fiscal de las parejas de hecho

Azkenik, marra aukerakoa izanik, gure erakundean ohitura da ez jartzekoa (eta, bidez batez, arazoa saihestuta daukagu kasu honetan).

---
Mikel Azkarate
Gipuzkoako Foru Aldundia