[itzul] Salburua, zalantza

Asier Sarasua asarasua a bildua vitoria-gasteiz.org
Or, Urt 5, 10:58:26, CET 2007

 > Egun on; inork ba al daki seguru nola deklinatu behar den Salburua
deituriko
Gasteizko parajea, Salburun
 > edo Salburuan? Edo biak ere dira onartzekoak?
 > Eskerrik asko.

Gasteizko Udaleko Zerbitzukoak oporretan egongo direnez, ;-), hemen doa
nik galdera hori egin nienean erantzun zidatena:

Salburuko Parkea ala Salburuako Parkea?, Salburun ala Salburuan?

"Vitoria-Gasteiz hiriko kale izendegia”ren hitzaurrean honela esaten da:
Ohar bedi horrelakoetan euskal deklinabideak sintagma mugatuentzat
ezartzen duen araua betetzen dela (Araneko eta ez *Aranako, Salburuko
eta ez *Salburuako).

Kontuan hartu beharrekoa da hitzaurreko beste ohar hau ere:

Nolanahi ere, letra larriak eta xeheak, biak, erabili nahi badira,
kalea, ibilbidea, hiribidea, plaza, e.a., hitza letra xehez emango da.

Hortaz, hauxe da forma zuzena (kale izendegian bertan jasota dago):

Salburua, Parque		Salburuko parkea

Jakina, "Salburuko parkea", baina ez "Salburun", "Salburuan" baizik. Hau
da, goian esan den bezala, "sintagma mugatuen" gisa (adib.: "herriko",
baina "herrian").

--
Asier Sarasua Garmendia
Área de Sistemas de Información Territorial-Lurralde Informazioko