[itzul] discussant

z-nikolas a bildua ej-gv.es z-nikolas a bildua ej-gv.es
Al, Urt 22, 10:09:38, CET 2007

Egun on:

Oraindik ere, bueltaka gabiltza discutant horrekin. Onartu behar dizuet
iritzi gehienak 'eztabaida-eragile" jartzearen aldekoak direla, baina
niri -nire burugogorkeriaren ondorioa izango da akaso- Laxarok
aipatutako 'eztabaikari' hori ez zait gaizki iruditzen.

Orotarikoan begiratuta, 'polemista'-ren ordaina dela dio eta
'eztabaidazale'ra bidaltzen gaitu. Hori dela-eta, gure artean batzuek
kutsu negatibo edo peioratibo hartzen diote.

Nire uste apalean (oso apala,izan ere), ordea, eztabaikarik eta
eztabaidazalek bi atzizki ezberdin dituzte eta atzizki bakoitzak hitzari
esanahi ezberdina ematen dio. 'Eztabaidazale'-ri kutsu negatibo bat
hartzen badiot ere (eztabaidarako zaletasuna duena), 'eztabaidakari'-k
-ari atzizkiaren bidez osatuta dago (merkatari, dendari, hizlari...) eta
hitz horietan guztietan ez dut nik kutsu negatiborik ikusten.  Gainera,
Orotarikoan azaltzen diren adibideetan 'eztabaikari alperrikako'
azaltzen da, hau da, izen-lagunez osatuta, eta izen-laguna da nire ustez
kutsu negatiboa ematen diona.

Onartzen dizuet niri discutant hori hitz batean ematea gustatuko
litzaidakeela, eta agian gehiegi tematzen ari naiz horretan.

Iritzirik baduzue horretaz?

Aldez aurretik eskerrik asko. Zelai