[itzul] Azpi- ala -orde?

Aixe, S.L. aixe a bildua ctv.es
Ost, Maiatza 14, 18:39:40, CEST 2008

Eztabaidagune honetan ni baino askoz jantziagoak badira, gai honetan (eta
beste askotan). Haien erantzunaren zain nengoen, baina, isilik daudenez,
nire gogoetatxoa ekartzera ausartu naiz.

>Oro har, gaztelaniaz sub- aurrizkiaren ondoren doana kargu baten izena
>baldin bada (director, secretario, presidente,...), euskaraz -orde atzizkia
>jarri ohi da horren ordez (zuzendariorde, idazkariorde,
>lehendakariorde,...) Aldiz, sub- atzizkiaren bidez zatitze baten ondoriozko
>unitate txikiagoa adierazten bada (subrutina, subsección, subdialecto,...),
>euskaraz azpi- aurrizkia jartzeko konbentzioa dagoela ematen du
>(azpiprograma, azpiatal, azpidialekto,...). Aurrizki hori bera erabiltzen
>da, adibidez, pertsona batek beste pertsona bat zerbaitetarako
> [...]

Nire ustez, bereizkuntza ez datza hor. Irudipena dut, «X-orde» jartzen dela
kentzen badute. Adibidez, txapeldunordea txapeldun bihurtzen da, txapelduna
deskalifikatuz gero. Alkateordea alkate bihurtzen da, alkatea hilez gero.

zerbait da, «X» ordeztuko ez duena (ez, behintzat, automatikoki). Azpiatalak
ez du atala ordeztuko, atala desegiten bada; azpiatala atalaren mendeko da,
eta kito.

eta agentearen mendeko dira, hurrenez hurren; eta, berez, ez dituzte
ofiziala eta agentea ordeztuko, haiek falta badira.

Ondo izan,

Xabier

Xabier Armendaritz
AIXE itzulpen eta zerbitzuak