[itzul] Erlatibozko aposizioak eta predikatu osagarriak

Juan Garzia Garmendia juangarzia a bildua gmail.com
Al, Urt 19, 12:21:41, CET 2009

Nik ez dut "predikatu"rik aipatu, eta neurean segitzen dut: halako
aposizioak hartzeko, etiketa soila baino gehixeago izan behar du aurreko
sintagmak: "zuhaitz bat", gutxienez, eta ez "zuhaitz".

Bide batez, zure beste adibide horretan, ez da hain erraza irtenbidea, zeren
etiketa ez baita hor izen bat izenondo bat baizik. Hala ere, halakoetan ere
izaten da biderik:

... tonto hutsa zela iritzi zioten, ... -Na

Bide batez, eta fidatzen bazara nire esanaz, Xabier, sinestadazu halako
aurrekari espezifikoen beharra ez dela euskararen berezitasuna, kontu
unibertsal samarra baizik. Erdaraz ere ez dira balekoak honelakoak:

*Le llamaron/consideraban tonto/árbol, que (el cual) no tenía...

Aposizioekin ditugun arazoak, nire ustez (handienetarikoak, gure
hizkuntzaren tipologiarengatik), ez genituzke (des)konpondu behar, ez
euskararen berezko egiturak hautsiz, eta ez halako joera zabalagoen kontra
joz ere.