[itzul] [Fwd: BESTERIK]

Elhuyar Fundazioa elhuyar a bildua gmail.com
Ost, Mar 24, 09:32:40, CET 2010

Kaixo, Bittor:
Nik dakidala, hori ez dago araututa. Begira Jagoneten zer datorren:

<<<<<<<<<<<<<
Galdera: besterik
Ariketak besterik ez dut egin ala Ariketak besterik ez ditut egin?
Biak dira zuzenak?
Lau gizon besterik ez ditut ikusi.
Zuk esan zenituenak besterik ez nituen entzun.
Besterik honek egin dezake komunztadura pluralean, ala singularra
baino ez du onartzen?
Lau gizon ikusi ditut, besterik ez.
Zuk esan zenituenak entzun nituen, besterik ez.

Erantzuna: Ez da araurik eman auzi horren gainean. Gramatika
batzordeak Areatzako txostenean aurkeztutako arau-proposamenak honela
dio:
Besterikek ezkerretara daraman osagaia absolutiboan bakarrik joan
daiteke, "absolutiboa + besterik ez + aditza" egituran.
Horrelakoetan perpauseko aditzak besterikekin egiten du komunztadura, oro har:
a) Pertsonari dagokionez, dudarik gabe (zu besterik ez dut maite).
b) Numeroari dagokionez ere, hori da gomendioa (ez zegoen bakar batzuk
besterik).
Gogoan izan "x + beste" bezalako egiturak kasu guztietan erabil
daitezkeela eta bi sintagmak kasu berean joango direla:
Zuk bestek ez dit esan.
Gertaturikoa ez diot zuri beste inori esango.
Asteburuetan ez omen zara mendira beste inora joaten.