[itzul] alturitas, tula

Jabier Zabaleta euskara a bildua oriokoudala.com
Ast, Ots 24, 09:17:07, CET 2011

> Ez dakit joko bera ote den, baina Jabierren mezua irakurrita,
> oroitu naiz gure haurtzaroko denborapasa/joko/josteta arruntenaz:
> batek bertze norbait harrapatu/ukitu behar zuen, eta orduan "atxen"
> erraten zuen; gisa horretan, harrapatua/ukitua harrapatzaile
> bihurtzen zen, eta bertze norbait harrapatu/ukitu behar zuen,
> berriz ere "atxen" erranez...

Etnografia nostalgikoarekin segitzeko...

Joko bera da, bai.

Aurrekoan ez nuen esan 'atxi' hitza harrapatzailea izendatzeko ere
erabiltzen genuela guk. Alegia, besteak harrapatzeko ardura zuena zen
'atxi'.

Eztabaida-iturri nagusia, hain zuzen, hauxe izaten zen: erabakitzea
nor izango zen 'atxi', hasteko ('zein izango da atxi'? 'nik ez dut
atxi izan nahi!').

Ondo-ondo bizi.

Jabier Zabaleta
Orioko Udaleko euskara teknikaria