[itzul] Ética de máximos / Ética de mínimos

Rey Escalera, Fernando (Itzultzailea:NAO/BON) fernando.rey.escalera a bildua cfnavarra.es
Ast, Mar 10, 13:30:26, CET 2011

Egia esanda, lehenago beste zerbait ere etorri zait burura:

a)    Gutxienekoen etika (gutxieneko arauak edo bizikidetzarako minimo horiek...). Hau ongi ulertzen da.

b)    Gehienekoen etika, berriz, ez zait gustatzen. Iruditzen zait ez dela ongi ulertzen. Utopien etika ere pentsatu dut, baina horrekin ere ez naiz pozik gelditu, beste problema batzuk sortzen dituelako.

Horregatik, eta parea behar delako, minimoen etika eta maximoen etika iruditzen zait egokiena, hau da, minimo horiek osatzen duten etika, eta maximo edo amets edo utopia horiek osatzen dutena.

Eta barkatu, ez da nire asmoa lehengo eguneko kontu hori piztea (-ezko eta -en deklinabide kasuena), baina ez dut ulertzen zergatik den traba, semantikoki, -noren kasua.

Fernando Rey