[itzul] coliderazgo

kbiguri kbiguri a bildua yahoo.es
Ast, Eka 14, 16:04:38, CEST 2012

Beste askotan bezala, testuingurueik gabe ezin da jakin irtenbide lexiko(logiko) hutsa eman behar den ala posible ote den irtenbide traduktologiko batez konpontzea, zehaztasuna eta naturaltasuna uztartuz; adibidez, beheko adibide honetan:

Días pasados comentábamos la talla de estadista que había alcanzado el laborista Tony Blair, asumiendo un coliderazgo mundial junto a Bush, limando las aristas más reaccionarias y primitivas de éste, y permitiendo consolidar una coalición mundial de las civilizaciones (no sólo la occidental) contra la barbarie terrorista y los Estados que la apoyan.

nik "lidergoa partekatu" edo antzeko zerbait hobetsiko nuke. Aldiz, beste testu honetan:

El presidente de la Generalitat, Artur Mas, ha apelado hoy al coliderazgo y a la asunción de responsabilidades como una de las claves para poder superar la actual situación de crisis económica.

"kolidergoa", "kolidertza" edo horrelako zerbait proposatuko nuke, zehaztasunaren mesede. Ez dut uste "buruzagitza bateratua" bezalakoak ulertu ere egingo liratekeen testuinguru honetan, jatorrismo guztien gainetik.

Berriro diot: terminoak galdetzen direnean, ipini testuingurua. Askotan, terminoak ez dira hain termino izaten.

Koldo Biguri