Lore Azkarate lazkarate a bildua uzei.com
Or, Api 19, 12:24:38, CEST 2013

Eta "Emprendizaje Sostenible"? Begiratu Google-n eta topatuko duzue

Izan ere, emprendizaje hori modan jartzen ari da, sostenible-ren antzera
Eta modan jartzen diren hitz horiekin joko ugari egiten da: eratorriak
sortu, kontzeptua bihurritu...

Hasieran "enpresa berria sortzea"z ari zirela ematen bazuen ere, "gauza
berriren bati ekitea" den edozertarako hedatzen ari da, baina (oraingoz
behintzat) beti enpresa-munduari lotuta.

Azaleko bilaketa labur bat eginda, azaltzen dira gaztelaniaz:
    emprender
    emprendedor
    emprendizaje
    intra eta extra emprendizaje

Ingelesez
    entrepreneur (+ serial entrepreneur, lifestyle entrepreneur, social
entrepreneur)
    entrepreneurship
    intrapreneurship (Practice of entrepreneurship in an established firm.)
    entrepreneurial (mode, organization, profit, resource...)

Horiek denak nekez eman litezke "ekintzaile+tza" oinarri hartuta;
kontuan izanda, gainera ekintzaile=aktibista erabilera
Nekez eman litezke "enpresa sortu" kontzeptura mugatuta.

Orain arteko I+G+B (ikerketa eta garapena eta berrikuntza) horri aurki
gehituko diote "emprendizaje", izan ere, innobazioa lehen zegoenari
berrikuntzak eranstea baita, eta enprendizajea, berriz, lehendik ez
dagoen zerbait sortzea.

Uste dut merezi duela gaia patxadaz aztertzea, dagoeneko sortuta dagoen
hitz "familia" hori (izen, adjektibo, aditz...) eta aurrerantzean sortuz
joango diren gehigarriak egoki emateko moduko erro bat hartzea eta
hortik abiatuta gainerakoak eraikitzea. Kontuan izanda:
- erraz identifikatzeko modukoa izan behar duela
- eratorriak sortzeko malgua izan behar duela
- kontzeptuak berez duen (eta ekonomista eta politikariek erantsiko
dioten) anbiguotasuna adierazi behar duela

Proposa  dezagun bide ireki bat, irekia eta zabalduz joan daitekeena
Ez diezaiogun bidea itxi "sostenible=iraunkor"i bezala.

Izan gaitezen gai "emprendizaje sostenible" gaztelaniaz (eta beste
hizkuntzetan) bezain dotore, airoso, argi eta ilun emateko.

--
Lore Azkarate

UZEI
Terminologia eta Lexikografia Zentroa