[itzul] Arraun etxe ala Arraun etxea?

Xabier Aristegieta allurritza a bildua gmail.com
Al, Ots 11, 14:48:10, CET 2013

Niri ez zait oso garbi geratu kontu hau guztia.

Izen berezi bat sortu nahi bada, hor ez da tartean gramatika-ezbairik
sartzen. Edozein letra-konbinaziok balio du. "Arraunetxe"? Ba,
"arraunetxe". "Arraun"? Ba, "Arraun". "XYZ"? Ba, "XYZ".

Alabaina, izen deskriptibo bat jarri nahi bazaio, hots, deskribapen-mezu
bat barnebildu behar badu, nik uste dut "-a" eraman behar duela.
"Harategia" haragia saltzen den tokia den bezalaxe, "arraun etxea"
litzateke arraunketaz arduratzen dena (edo horrelako zerbait). Zertan
ezberdintzen da kasu hau "harategiA"renetik? Ez dut ulertzen, eta eskertuko
nuke norbaitek esplikatzea.
"Arraunetxe" horrek niri sortzen didan inpresioa, guztiz subjektiboa eta
agian okerra, da gaztelaniaren ikuspegitik sorturiko euskal koloreko
izendapen bat izatearena, azentua bipil-bipil lehenbiziko "e"an jarriz
ahoskatzen diren horietarikoa.

Azken galdera bat: "Arraunetxe" zuzena bada, orduan "Eusko Tren" ere bai?
Jabier Zabaleta<euskara a bildua oriokoudala.com> igorleak hau idatzi zuen (2013
otsaila 11 10:01):