[itzul] Arraun etxe ala Arraun etxea?

Mikel Haranburu musdeh a bildua terra.es
Ost, Ots 13, 20:22:00, CET 2013

On az., 2013.eko otsren 13a 10:06, Alfontso Mujika Etxeberria wrote:
> Begira zer idatzi zuen Gotzon Egiak 1886an (ez da atzo goizeko
> kontua), Senezen 5. zenbakian:
> (...)
>
> "Baina, dio Euskaltzaindiak, *Herri Batasuna,* adibidez, deituraz
> gainera *batasuna* ote?" Zalantzan ibili ohi omen gara. Alegia,
> deitura soila balitz, *Herri Batasunako* idatzi eta esan beharko
> litzateke, *Euskadiko Ezkerrako* belaza. Deituraz gainera benetako
> *batasuna eta ezkerra* balira, orduan *Herri Batasuneko eta Euskadiko
> Ezkerreko* beharko luke. Nola erabaki? "Kontu hau ez dago batere
> garbi", Euskaltzaindiaren epai zorrotza.

> [...]
Alfontsok aipatu alderdien kasuetan, beste bereizgarri bat aurkitzen dut
nik: izan ere, egiten dituen galdera erretorikoak -ea Herri Batasuna
batasuna zen, EE benetako ezkerra zen...- subjektibotasunean sarrarazten
gaitu. Ez baita, izena eta izana txanpon hori erraz erabakitzen -izen
eta izan txanpona?- ez bada ideologia edo hautu edo lorpen politikoak
epaituz baino. Batasuna izango zen baina batasun bakarra, bi edo hiru
batasun ezin izan bailitezke: Herri Batasuna batasun BAT zitekeen?
Nafarroan bi batasun, UPN Nafar Herriaren Batasuna izendaturik? Eusko
Alkartasuna eta Euskadiko Ezkerra, esparru politikoak izaki, bat baino
gehiago Euskal Herrian? Zenbat Alkartasun, zenbat Ezker?

Bestalde, erakunde horietako batek adierazpen bat argitara emateko
kasuan, inolaz ere ez genuke onartuko Alkartasunak, Ezkerrak edo
Batasunak, izenak eta izanak berdindurik, egina izan zitekeenik... Herri
Batasuna erakundeak, eta beste erakundeek baizik.

Korapiloa estuago ote?

Mikel Haranburu