[itzul] Alokutiboaren erabilera, gizon-emakumeen talde batean

Xabier Armendaritz (Aixe, S. L.) aixe a bildua ctv.es
Ost, Eka 12, 14:15:12, CEST 2013

Inaziok ederki esplikatu zuen nik haurtzaroan etorri ederreko hainbat
eta hainbat eta hainbat goierritar euskaldun osori entzundako erabilera:

Oso-oso gogoan dut, adibidez, nola baserri bateko bi maizterrek (emakume
bat eta gizon bat, elkarren senide) beti hika egiten zioten elkarri,
jabea aurrean zela. Jabeari errespetu handia zioten, eta hari beti
eztabadaka egiten zioten, baina haren aurrean ere, elkarri beti hika;
horrek ez zuen esan nahi jabea baztertzen ari zirenik, alokutiboaren
marka zeramaten esaldien zuzeneko hartzailea nor zen markatu besterik ez
zuen egiten, zeharkako hartzaileak jabea eta belarriak erne zituen
honako hau (muttikoa, artean) izanik.

Ondo ibili,

Xabier

Xabier Armendaritz
AIXE itzulpen eta zerbitzuak
Biltzar Nagusiak, 11, behea
01010 GASTEIZ

Tel.: 945 174 476

2013-06-12 13:54(e)an, Xabier Armendaritz (Aixe, S. L.)(e)k idatzi zuen: