[itzul] Fwd: autoerretratu ala autorretratu

Antton Gurrutxaga Hernaiz a.gurrutxaga a bildua elhuyar.com
As, Aza 12, 16:46:52, CET 2013

Ados Juan eta Elixabeterekin.

Aspaldikoa da kultura-erro edo -formante diren aurrizkiak *r*- hasierako
maileguei lotzeko moduaren inguruko eztabaida. Aspaldikoa ere bada, baina
interesgarria: Maileguzko Hitzak, UZEI, 1982. 45-47 or.  Eragin handia izan
zuen gerora (baita Euskaltzaindiak maileguzko hitzen grafia arautzeko
gomendioetan ere). Lan hartan, *mutarrotazio, monorreduktore*...eta
antzekoak proposatu ziren.

Uste dugu euskara estandarrean bide hori dela nagusitu dena. Nahi adina
adibide eman genitzake, baina hona hemen Hiztegi Batuko hiru:
*kontrarreforma, neorrealismo, turborreaktore*
*autorretratu *multzo horretakoa da, ala salbuespentzat jo behar genuke eta
*auto-+erretratu* erabidea duela kontsideratu? Gure ustez, mailegua da,
baina, dirudienez, badira bestela prentsatzen dutenak.

Garai batean, *autoerretratu *sarrera zegoen Hiztegi Batuan. Halako batean
desagertu egin zen, ez dakigu zergatik. Orain zer? Euskaltzaindiak besterik
agindu artean, behintzat, gure iritzia da *autorretratu *dela
estandarrerako grafia egokiena.

Antton Gurrutxaga