[itzul] Media aritmética

jon-agirre a bildua ej-gv.es jon-agirre a bildua ej-gv.es
Or, Urr 11, 12:03:39, CEST 2013

"Esku hartze ala esku-hartze?" zela eta:

<<Baina beste kasu batzuetan, pentsatu beharra dago (hori da gure interpretazioa, behintzat) Hiztegi Batuan ahaztu egin zaiela aukera biak esplizitatzea (adibidez, 'esku-hartu' da aukera bakarra Hiztegi Batuan).>>

(Alfontso Mujika, 2006-06-14)

"Media (aritmética)" dela eta:

<<adibidez, "angeluzuzen" izenondoa halaxe arautu da, "Mat." markarekin, eta ez bestela legokiokeen "angelu-zuzen edo angeluzuzen" forman, "adar-motz edo adarmotz" arautu den bezala>>

(Alfontso Mujika, 2013-10-10)

Ni neu, adosago nago orain diozunarekin. Ezin dut normaltzat onartu Akademiari "ahaztu" egin zaiola eta hainbeste denboran zuzendu gabe jarraitzen duela. Zehatzagoa eta zorrotzagoa izan behar du, eta, ez bada, halakotzat hartu behar dugu, zehatzagoa eta zorrotzagoa izanarazteko, besterik ez bada. Hau da, araua arau da baina Hiztegi Batua arauaren konkrezio bat da, beraz arauaren salbuespenak ezartzen dituena, nire iritziz.

<< Baina Euskaltzaindiaren hiztegian, berriz, garbi ageri da "batez besteko" izenlaguna dela >>

(Alfontso Mujika, 2013-10-10)

Nik esango nuke Euskaltzaindiaren hiztegian garbi ageri dela izenlaguna badela. Hau da, Euskaltzaindiaren hiztegia ez da osoa, gauza asko falta zaizkio, beraz iz. (oraindik) falta duelako ezingo da ondorioztatu izena ez denik, izenlaguna badela baino. Lotuta idaztea Hiztegi Batura pasatzen bada, beste kontu bat izango da, baina gaurkoz ez da hala. Nik, hala ere, ia euskaldun guztiok bezala, argitaratutakoa baino ez dakit. Are gehiago, argitara emandakoa baino ez zait existitzen.

Jon