[itzul] Marcha solidaria por el autismo

Jabier Zabaleta euskara a bildua oriokoudala.com
Al, Api 7, 14:12:50, CEST 2014

Ez dakit, ba…

Hainbat proposamen jaso ditut; baina ez naute guztiz asebetetzen:

- "Autismoak eragindakoen aldeko ibilbide solidarioa”

Bi arazo ikusten dizkiot: batetik, objektua aldatzen du eta gaia ez da dagoeneko ‘autismoa’, baizik-eta ‘autismoak eragindakoak’. Bestetik, iruditzen zait horrelako sentsibilizazio-kanpainatan bereziki zaintzen dela mezuak beti positiboak izatea eta ‘autismoak eragindakoak’ bezalakoak sartzea ez dirudi ildo horretan doanik.

- “Autismoa babesteko ibilaldi solidarioa”.

Beste batzuk esan duten bezala, nik ere ez dut alde handirik ikusten ‘autismoaren aldeko ibilaldiaren' eta ‘autismoa babesteko ibilaldiaren’ artean. Biek dute aje berbera, nik uste.

- “Autismoa dutenen aldeko ibilaldi solidarioa”

Beharbada, gehien gustatu zaidana da; baina lehenbizikoak daukan ‘akats’ bera du: objektua aldatzen duela, alegia. Objektua ‘autismoa’ da gaztelaniazko bertsioan eta zalantzarik ez dut hori ondo pentsatutako aukera izan dela. Ez dut uste zilegi denik itzulpenean hori aldatzea.

-“Autismoaren kontrako ibilaldi solidarioa”

Guztiz bestelakatzen du mezua eta ez dut uste egokia denik. Ibilaldia zerbaiten aldekoa da, ez ezeren kontrakoa.

Modu pribatuan lagun batek esan dit berari onartzeko modukoa iruditzen zaiola euskarazko jatorrizkoa (‘Autismoaren aldeko…) eta, beharbada, arrazoi du, izenburuetako hizkuntza-ekonomia arrazoiak-eta kontuan hartuta; baina ez dakit, ba… Gautenak berak onartuko zuen, gaztelaniaz, ‘marcha solidaria a favor del autismo’? Ulertu, ulertzen da, eta, oker-okerra ez da igual izango; baina nik uste dut ez lukeela hori inolaz erabiliko.

Ondo-ondo bizi.

Jabier Zabaleta
Orioko Udaleko euskara teknikaria
euskara a bildua oriokoudala.com
943 830 346 —>8

El 07/04/2014, a les 11:39, Euxebe Portugal <euxebe a bildua euskalnet.net> va escriure: