[itzul] Hizketa* datu-basea

Irizar Apaolaza, Ander (Euskarabidea) ander.irizar.apaolaza a bildua navarra.es
Al, Urt 28, 08:53:00, CET 2019

Egun on:
Uste dut “hizketen datu-basea” jarriko nukeela nik, baita “datubase” idatzi beharko balitz ere.
Ander

De: Igor Odriozola Sustaeta [mailto:igorodriozolasustaeta a bildua gmail.com]
Enviado el: sábado, 26 de enero de 2019 22:53
Para: ItzuL
Asunto: Re: [itzul] Hizketa* datu-basea

Kaixo berriro:

Ezin hobeto adierazi duzue, Joxe Mari eta Xabier, nire gogoan dagoena. Gakoa, hain zuzen, Joxe Mariren "diru-laguntza"ren adibidean eta Xabierren oharrean ageri da:

Oharra: "Datu-base" idatzi ordez "datubase" idatziko bagenu [...], ez genuke arazorik izango marratxoarekin.

Egia esan, ematen du "datu-base" aski lexikalizatuta dagoela. Halakoetan, nik ere uste dut hobe litzatekeela "hizketa datu-base" moduko hiruko elkarketak onartzea; behabada bi elkarketa bereiziz: estuagoa (marratxoz) eta leunagoa (marratxorik gabe).

Eskerrik asko erantzun duzuenoi, oso eztabaida polita da.

Hau idatzi du Xabier Artola Zubillaga (xabier.artola a bildua ehu.eus) erabiltzaileak (2019 urt. 26, lr. (22:14)):
Kaixo:

Uste dut alferrik gabiltzala hiruko hitz-elkarketak beti saihestu nahian...
batzuetan "ezinezkoa" da eta.

Nire ustez, kasu honetan termino egokia "hizketa datu-basea" da. Eta hori
saihestearren "datutegi" erabiltzea ez zait batere egokia iruditzen, termino
finkatua (eta lexikalizatua) "datu-base" delako, eta esango nuke kasu honetan
adiera espezializatu horretan erabili nahi dela ("datutegi" egokia litzateke
adiera arruntean erabili nahi izatera, baina ez zait iruditzen kasu honetan
hala denik).

"Hizketaren/ko/zko" horien artean, izatekotan, "hizketako", ez dakit... baina
egokiena, dudarik gabe, hiruko elkarketa iruditzen zait. Ahal denean
saihestea komeni dela? Erabat ados. Baina ezin denean ezin da.

Eta elkarketa batean bi marratxo erabiltzea saihestea ere... batzuetan oso
zaila suertatzen da. Hala ere, eta oso ortodoxoa ez bada ere, nik kasu
honetan "hizketa datu-basea" idatziko nuke, marratxo bakar batekin.

Xabier.

Oharra: "Datu-base" idatzi ordez "datubase" idatziko bagenu (ingelesez
egiten duten bezala: 'database'), ez genuke arazorik izango
marratxoarekin.

  Igor Odriozola Sustaeta
  Tel: +34 655 720 396
  48003, Bilbo