Re: [itzul] revolución de octubre

txema txeyarza a bildua telefonica.net
As, Urr 19, 12:36:38, CEST 2004

Barkatu, Josemari, baina 1.936ko urtarrileko hauteskudeak 34ko urriko gertakizunen ondorio izan zirela esatea gehiegitxo esatea da, eta oso sinplea, garai nahasi horietan horrek bezala gerora jazotako beste zenbait gertakarik baldintzatu (edo eragin) baitzuten Frente Popularrararen sorrera (besteak beste, deklakzioa, egoera ekonomikoa, nazioarteko egoera eta abar). Are eta gehiago gertakari haiek bere horretan Hego Euskal Herrian gauzen eta gobernuen egoera aldatu zutenik. Zerikusia izan zuen gerorako gertakarietan, baina hori ez da, nire ustez, haren ondoriozkoa, ez bere horretan behintzat. Eta gauzak horrela, ez zait iruditzen Eibarren gertaturikoa iraultza izan zela esatea egokia denik. Horrela ikusten dut nik behintzat.
Ondo izan

  ----- Original Message -----
  From: Josemari Navascués
  To: ItzuL
  Sent: Tuesday, October 19, 2004 12:01 PM
  Subject: Re: [itzul] revolución de octubre

  Nire asmoa ez zen nire iaiotasuna (urria, bestalde) erakustea, dauzkadan dokumentuak kontsultatu eta zuri zalantzak argitzen laguntzea baizik.
  Eskuineko historialariena aipatu dudanean, "revolución" hitza erabiltzen ez dutenez edo ukatzen dutenez, ari nintzen (De la Cierva, Maeztu, Ledesma Ramos, Redondo, etab.), eta ez, "revolución" terminoarekin batera, ñabardurak azaltzeko, "insurrección" edo "alzamiento" erabiltzen dutenez. Nire asmoa, datu gisa, gertakizunari, nolabait, garrantzia ukatzeko joera ere badagoela adieraztea zen.
  Bukatzeko, Gutierrezek, Eibarren gertatutakoari deitzeko, "revolucion" terminoaren ordez, "insurrección" erabiltzeko arrazoi nagusiari dagokionez, hiztegiak "cambio violento en las instituciones políticas de un país" adierarekin batera "mudanza o nueva forma en el estado o gobierno de las cosas" ere badakar. Eta  1934ko urriko gertakizunen ondoriozko hauteskundeen osteko "Frente Popularraren" agintaritzapean, Espainian (dibortzioa, abortua, emakumeen eskubideak, hezkuntza, etab.) eta Hego Euskal Herrian -Eibar barne, edo aitzindari, agian- (Autonomia Estatutua),  "gauzen egoera eta gobernua" zeharo aldatu ziren.

  Hala ere, lehen esan dizudan bezala, zeuk erabaki.