[itzul] Orain Mantxako herri koxkor batean; Lehen Kixote, Kijote eta txokozalekeria

Garikoitz Etxebarria garikoitz.etxebarria a bildua uribekosta.org
Ast, Api 28, 18:07:21, CEST 2005

Tira   ba,  gaur gauean  Euskadi Irratian    Mantxako    horren gaienean
berbaldia, Antton Aranburugaz.
Solaskideak:  Kortazar, Jon,  Kimu Iturralde   eta Patxi Ezkiaga.
Mantxako herri  koxkor batean...  Horrela  hasi da   irrati saioaren
propagandea,   4:30ak inguruan.

Saioa  barriz emoten   dabe,   zapatu  edo domeka  gabean, ez dakit    ziur
.

Garikoitz.

----- Original Message -----
From: "Mikel Morris" <mmorris a bildua euskalnet.net>
To: "ItzuL" <itzul a bildua postaria.com>
Sent: Wednesday, April 27, 2005 5:10 PM
Subject: [itzul] Kixote, Kijote eta txokozalekeria

On 05-api-27, at 16:11, jon-agirre a bildua ej-gv.es wrote:

> Arazoa ez da nola ahoskatu behar den, nola idatzi behar den baizik
> eta
> "Quixote" formarik onena dela uste dut.
> Mikel
>
> Konforme, baina "-x-" ez nuke ahoskatuko |h|, eta |ks| ere ez, jakina.
> Euskarazko ixa ahoskera arruntean baino. Elexalde izenak ere eman du
> Elejalde (ez Eleksalde, nahiz batzuek hala ahoskatu).

** Baita Múgica/Muxika ere., baina izen horiek ez dira "Quixote" bezain
unibertsalak.

> Euskaldun arruntari (uler bedi, average) ezin zaio eskatu izen bakoitza
> jatorrizko hizkuntzan ondo ahoskatzeko, euskaraz ondo egin nahi badu.
> Betiko
> adibideak jartzearren: mundu guztiak ahoskatzen du (saiatzen da)
> Shakespeare
** Gutxieneko kontua da hori. Quixote izen proprioa da. Bush idazten
da, baina ez da "buuz" esaten euskaraz.

> Bakoitzaren kultura mailaren arabera, edo erakutsi nahi duen mailaren
> arabera, ahoskatuko du batera, bestera edo ahal duenera.

** Quixoten nahikoa ezaguna da, ez da "Wotila" edo "ˇsznajdr" bezaina
arrotza. Gainera, Iparraldean nola esaten dute? Azaldu beharko diezu
zergatik  "Quijote" edo "Kijote" egin  behar den. Frantsesez, nik
dakidanez, munduko gehienek bezala, "Quixote" idazten dute. "Quixote",
azken batean, Espainia baino handiagoa da. Zergatik idatzi behar da
txokozaleek nahi duten bezala? "Quixote" unibertsala da. "Quijote",
"Kijote", "Kixote" munduko txoko txiki batekoak dira. Euskal Herria ez
da soilik Espainiako zati bat, Iparraldea ere badago, zorionez. Kultura
aldetik behintzat.

Mikel

Mikel Morris
Morris Academy, S.L.