[itzul] Kixote, Kijote eta txokozalekeria

Etxezarreta etxezarreta a bildua telefonica.net
Or, Api 29, 00:07:36, CEST 2005

Barkatu, frantsesez QUICHOTTE idazten dute.
Besarkada bat guztioi
Ramon E

-----Mensaje original-----
De: itzul-bounces a bildua postaria.com [mailto:itzul-bounces a bildua postaria.com]En
nombre de Mikel Morris
Enviado el: miércoles, 27 de abril de 2005 17:11
Para: ItzuL
Asunto: [itzul] Kixote, Kijote eta txokozalekeria

On 05-api-27, at 16:11, jon-agirre a bildua ej-gv.es wrote:

> 	Arazoa ez da nola ahoskatu behar den, nola idatzi behar den baizik
> eta
> 	"Quixote" formarik onena dela uste dut.
> 	Mikel
>
> Konforme, baina "-x-" ez nuke ahoskatuko |h|, eta |ks| ere ez, jakina.
> Euskarazko ixa ahoskera arruntean baino. Elexalde izenak ere eman du
> Elejalde (ez Eleksalde, nahiz batzuek hala ahoskatu).

** Baita Múgica/Muxika ere., baina izen horiek ez dira "Quixote" bezain
unibertsalak.

> Euskaldun arruntari (uler bedi, average) ezin zaio eskatu izen bakoitza
> jatorrizko hizkuntzan ondo ahoskatzeko, euskaraz ondo egin nahi badu.
> Betiko
> adibideak jartzearren: mundu guztiak ahoskatzen du (saiatzen da)
> Shakespeare
** Gutxieneko kontua da hori. Quixote izen proprioa da. Bush idazten
da, baina ez da "buuz" esaten euskaraz.

> Bakoitzaren kultura mailaren arabera, edo erakutsi nahi duen mailaren
> arabera, ahoskatuko du batera, bestera edo ahal duenera.

** Quixoten nahikoa ezaguna da, ez da "Wotila" edo "ˇsznajdr" bezaina
arrotza. Gainera, Iparraldean nola esaten dute? Azaldu beharko diezu
zergatik  "Quijote" edo "Kijote" egin  behar den. Frantsesez, nik
dakidanez, munduko gehienek bezala, "Quixote" idazten dute. "Quixote",
azken batean, Espainia baino handiagoa da. Zergatik idatzi behar da
txokozaleek nahi duten bezala? "Quixote" unibertsala da. "Quijote",
"Kijote", "Kixote" munduko txoko txiki batekoak dira. Euskal Herria ez
da soilik Espainiako zati bat, Iparraldea ere badago, zorionez. Kultura
aldetik behintzat.

Mikel

Mikel Morris
Morris Academy, S.L.