[itzul] Nori/nora begiratu?

Kepa Diegez kepa.diegez a bildua gmail.com
Or, Eka 9, 13:56:53, CEST 2006

Ereduzko prosan proba eginez gero -itsasoari, itsasora, kaleari,
kalera begira- askoz adibide gehiago agertzen dira "-ra begira".
Agian, "-ri begira" gauzekin erabiltzen da nolabaiteko
pertsonifikazioa eginda, edo. "Begiratu" aditzaren erregimenari
dagokionez, bi adiera dira, ezta? bata, Nor-Nori-Nork "so egin edo
behatu" eta bestea, "Nor-Nork", zaindu edo jagon. Kontuan hartu
latinetik datorrela "vigilare" aditzetik hain zuzen ere eta "begi"
hitzarekin nahastu bide dela. Bizkaieraz "begitu" ere erabiltzen da.
Beraz, nire ustez, ezin da alderatu "-ratu"-dun beste aditzekin.

--
Kepa Diegez