[itzul] ari da, ari zaie

Iñigo Errasti Aranbarri errasti.i a bildua AJU.ej-gv.es
Ost, Eka 14, 12:02:22, CEST 2006

"Iruditzen zait "ari+izan" aditz-esapidean antzera gertatu dela, baina
oraingoan estandarrean"

Nik jarritako adibideetarik bat Beryainena da, eta bestea Mendibururena. Horiez gain, Agirre Asteasukoaren bat ere badakar OEHk (II, 436. orrialdean). Eta beste bat Villasanterena, 1962koa.

Iñigo

-----Mensaje original-----
De: itzul-bounces a bildua postaria.com [mailto:itzul-bounces a bildua postaria.com]En
nombre de Giltza-Iñigo Roque
Enviado el: miércoles, 14 de junio de 2006 11:45
Para: ItzuL
Asunto: Re: [itzul] ari da, ari zaie

Komunztadura batzuk beste batzuk baino nasaiagoak dira.

Lapurdiko euskaraz, kasurako, zilegi da "halakori esan dut" erabiltzea,
"diot" aditz laguntzailea erabili ordez. Halaxe irakatsi ziguten, behintzat.

Debagoienean ere, "dogu/doguz" aurkaritza ezereztu egin da, eta "dogu" baino
ez da erabiltzen (zenbait hizkeratan, behintzat).

Iruditzen zait "ari+izan" aditz-esapidean antzera gertatu dela, baina
oraingoan estandarrean. Ez dut uste semantikan alderik dagoenik, benetan.