[itzul] ER: traer causa de

Xabier Aristegieta xabiera a bildua parlamento-navarra.es
As, Eka 27, 10:19:28, CEST 2006

Kaixo, Zelai:

Ez nago ados esan didazunarekin (sentitzen dut!).

Ez zait iruditzen nik proposatutako itzulpenak jatorrizkoaren ulermena ez
zaildu eta ez errazten duenik ere: egiten duena da jatorrizko esaldia,
konplexu samarra, halabeharrez bere konplexutasunean eman. Ulermena erraztea
oso ideia ona iruditzen zait, baina, betiere, oinarrizko baldintza betetzen
badu: esan nahi denaz bestelako zerbait ez ulertaraztea. Esanahia ez
ukitzea, alegia. Gogoan izan gaztelaniazko esaldia ere (nire ustez zuzena
den esaldia, esan nahi dut, eta ez hasiera batean eman zaiguna) ez dela
makala: "una reserva de derechos a favor de la persona de la cual trae causa
el hoy cedente".

Zure mezuaren amaieran egiten dituzun bi proposamenei dagokienez,

--nahiz eta neurri apalagoan, bigarrenari ikusten diot lehen egiten zenuen
proposamenari ikusten nion gauza bera ("eskubidea eman ziotenen aldeko" /
"eskubidea besterendu ziotenen aldeko"): hots, eskubide-eskualdaketaren
halako berariazkotasun bat, inplizitua ikusten ez dudana gaztelaniazko
"traer causa de" espresioan.

--lehenengoari dagokionez, "oraingo lagatzailea baino lehenagoko jabeen
aldeko" horretan, euskaraz egiten duzuna da, hain zuzen ere, gaztelaniazkoan
berariaz azpimarratu nahi den lotura hori ("traer causa de") propio
desagertarazi: "oraingo lagatzailea" alde batetik, eta "lehenagoko jabeak"
bestetik. Eta bi alderdi horien artean zer? Halako hutsune bat.

Horregatik guztiagatik, nireari eusten diot.

Zenbat buru, hainbat aburu!

Ondo izan zu ere,

Xabier