[itzul] Crecimiento económico duradero y sostenible

Xabier Aristegieta xabiera a bildua parlamento-navarra.es
Or, Urt 19, 12:23:14, CET 2007

Tira, argudio horrek ("Egiunez edo konbentzioz ikasi eta kito, ez dago
besterik, eta ajeak denek dauzkate") ez dirudi asko motibatzen duenik
itzulpen ulergarriena eta egokiena aurkitzen ahalegintzeko, ezta?

Niri, esan bezala, "iraunkor" ez zait iruditzen "jasangarri", "eramangarri"
edo besteren bat bezain egokia (arrazoiak azalduak ditut aurreko mezuan).

Gaztelaniaz, "desarrollo sostenible", "crecimiento sostenible", "consumo
sostenible", "cultivo sostenible" eta abarrek ez dute beste ezerekin
nahasteko arrisku praktiko handirik sortzen.

Euskaraz, "garapen iraunkor", "hazkunde iraunkor", "kontsumo iraunkor",
"labore iraunkor" eta abarrek, beste esanahi oso zehatz batekin
("continuado, sostenido") nahastuak izateko arrisku izugarria sortzen dute.
Arrisku askoz handiagoa bai, behintzat, "garapen/hazkunde... jasangarri"k,
adibidez, baino. Izan ere, eta adibide gisa, "garapen iraunkor" horren
kasuan, argi dago zein diren lehian dauden bi esanahiak. "Garapen
jasangarri"ren kasuan, ordea, zein ote da nahasmena sor dezakeen bigarren
esanahia?

Bada, horixe.

Xabier