[itzul] altua/handia

Patxi Petrirena altxupere a bildua euskalerria.org
Al, Aza 5, 11:12:42, CET 2007

Egun on!

Ezinbestekotzat daukat 'altu' hainbat neurrirekin
(tenperatura, tentsioa, presioa, interesak...). Beste
hainbatetan, zalantza izaten dut, 'altu' edo 'handi'
('abstrakzio-maila handia', baina 'gaixotasun-indize altua',
ezta?). Azkenik, hainbatetan 'altu' desegoki erabiltzen dela
uste dut: "adin altuko langileak", "sektoreak lortu duen
dinamismo altua", "maila altuko nazioarteko aldizkariak"...
Corpusetan aurkitu ditut azkeneko horiek, eta tankera
horretako gehiago.

Ustez bi muturrak garbi samar ikusten ditut, baina adibide
mordoa agertzen zait 'erdiko' eremu horretakoa. Beharbada
adibide sorta bat ekarriko dut beste tarte batean.

Patxi