[itzul] ahal

jon-agirre a bildua ej-gv.es jon-agirre a bildua ej-gv.es
Ost, Aza 21, 14:42:23, CET 2007

Arrazoia duzu. Ez zen eztabaidagaia, zeharka esandakoa baizik. Eta nik, horri heldu.

Bestalde "erdal herri, ikastola, euskaltegi..." aipatzea gehiegitxo iruditzen zaizu. Ez dakit zergatik. Tabua dela dirudi. Nire esperientzia baino ez dut agertu. Ni erdal herri abertzalean bizi naiz, beraz ikastola umez (eta ikastola irakaslez) inguratuta, eta errealitate hori ikusten dut nire inguruan. Zorionekoak euskal herrietan bizi zaretenok.

Euskaltegikoa uste dut inoiz aipatu dudala, anekdota hutsa da baina: alfabetatze-arduradun batek euskaldun bati esan zion behin, eta ni lekuko, potentziala oso erraza zela aditza + ahal + naiz,zara..., dizut... erabilita. Baina euskaldun hark ez zeukan arazorik ahoz 'egin neikizu' esateko, nahiz eta sasi-irakasle hark 'egin ahal dizut'ekin alfabetatu nahi.

Baina hau ere ez da eztabaidagaia. Ondo izan.

Jon

-----Mensaje original-----
De: itzul-bounces a bildua postaria.com [mailto:itzul-bounces a bildua postaria.com] En nombre de Kepa Diegez
Enviado el: miércoles, 21 de noviembre de 2007 14:23
Para: ItzuL
Asunto: Re: [itzul] ahal

Uste dut eztabaida ez dela "etortzen ahal da " / "etorri ahal da", baizik
eta "ezagutzen ahalko dute" / "ezagutu ahalko dute", geroaldiak, hortaz.
Zuk aipatu duzun kontua bestelakoa da. Ea zilegi diren "etorri ahal da" /
"etortzen ahal da" bezalako formak. Zuzen zaudela uste dut, baina hortik
"erdal herri, ikastola, euskalegi..." aipatzera tarte handia dago.

--
Kepa Diegez
etnomet.blogspot.com