[itzul] Primera presión en frio

martin-rezola a bildua ivap.es martin-rezola a bildua ivap.es
Ost, Abe 17, 15:55:33, CET 2014

Nire ustez batak ez du bestea kentzen. Egitura “konplikatuago” horiek beren mugak dituzte, jakina, baina arazoa sortzen da lekuz kanpo erabiltzen direnean. Ni ez noa mendira etxeko txapinekin, eta ez nuke “lehenengo presioa hotzean” erabiliko etiketa batean ez bada. (Berdin gertatzen da, jakina denez, idazpuru gisako hainbat esapiderekin.)

Amaiaren galderaren testuingurua zein da?

Martin

From: LARRINAGA LARRAZABAL, ASIER [mailto:larrinaga_asier a bildua eitb.eus]
Sent: asteazkena, 2014.eko abenduak 17 15:35
To: 'ItzuL'
Subject: Re: [itzul] Primera presión en frio

            Bat nator Xabierren gogoetekin, eta susmoa dut, gainera, Amaiak esku artean duen itzulgaia ez zela “primera presión en frío”, baizik “aceite de primera presión en frío”.

            Xabierrek proposatutakoaz, hiru ohar. Batetik, esango nuke “hotzetako” bezain zilegi dela “hotzeko”. Bigarrenik, ez naiz ausartzen “presio” ematera “prentsatu” aditzaren ekintza-izen modura. Ez litzateke egokiago “prentsatze”? Edo “prentsaketa”, “Mahatsaren orpotik dator” Garaizabalen liburuan bezala? Eta, azkenik, “fabrikako hotza” interpretazioa saihestu beharra badago, “lehen hotzeko prentsaketa” ere esan daiteke, baina ez dut beharrik ikusten.

            Beraz, hau nire proposamena: “hotzeko lehen prentsaketako olioa”.

Asier Larrinaga Larrazabal